Toimitusehdot
Nämä toimitusehdot ovat voimassa 2.2.2020 alkaen.
Verkkokauppa
Hiisi Hill Oy
Hiidentie 8
42100 Jämsä
shop@hiisihill.fi
2987557-2
Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.
Tilaaminen
Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.
Maksaminen ja maksutavat
Tuotteet maksetaan tilauksen yhteydessä. Verkkokaupassa voidaan maksaa seuraavilla maksutavoilla: yleisimmät suomalaiset verkkopankit, luottokortit ja Klarnan maksutavat. Maksaminen tapahtuu Klarna Bank AB:n sivuston kautta.
Maksut Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Klarna Bank AB yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa Klarna Bank AB näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Klarna Bank AB:llä on maksulaitoksen toimilupa.
Klarna Bank AB
Päätoimipaikan osoite Sveavägen 46, 111 34 Tukholma, Ruotsi
Verkkopankit
Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Klarna Bank AB yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.
Osta nyt – maksa myöhemmin!
Kun valitset maksutavaksi Maksa myöhemmin, tarjoamme sinulle mahdollisuuden maksaa eräpäivänä, joka on 30 päivää tavaroiden lähettämisestä tai siitä päivästä, josta lähtien palvelut tai digitaalinen sisältö on käytettävissäsi. Siirrämme saatavamme Klarna Bank AB:lle (“Klarna”). Klarna lähettää sinulle sähköpostitse maksuohjeet, joiden mukaisesti sinun tulee maksaa ostos suoraan Klarna tai, jos olet valinnut automaattisen maksun, ilmoitamme sinulle hyvissä ajoin tulevista maksuista, jotka veloitetaan automaattisesti eräpäivänä. Jos haluat mieluummin vastaanottaa maksuohjeet postitse, ota yhteyttä Klarnan asiakaspalveluun tehtyäsi oston. Yhteystiedot ja muuta tietoa Klarnasta löydät sivulta klarna.fi.
Maksut
Veloitamme sinulta laskutusmaksun 0 €. Jos saatavaa ei makseta, Klarna lähettää maksumuistutuksen, josta Klarna veloittaa 5,00 €:n muistutusmaksun. Jos saatava maksumuistutuksista huolimatta on edelleen maksamatta, Klarna voi siirtää saatavan perintätoimistolle perittäväksi, mikä voi aiheuttaa perintäkustannuksia.
Luottotarkistus ja henkilötietojen käsittely Klarnalla
Jos valitset maksutavaksi Maksa myöhemmin, Klarna arvioi luottokelpoisuutesi.
Klarna käsittelee henkilötietojasi täyttääkseen velvollisuutensa sekä tätä sopimusta että muita tarkoituksia koskien, jotka on mainittu Tietosuojaselosteessamme. Tietosuojaseloste on luettavissa täällä sekä verkkosivuillamme, ja käyttämällä Klarnan palveluja vahvistat, että olet lukenut selosteen. Käsittelemme henkilötietojasi esimerkiksi tunnistaaksemme ja analysoidaksemme asiakkuutesi, suorittaaksemme luottoarvioinnin, markkinoidaksemme ja kehittääksemme liiketoimintaamme. Saatamme myös siirtää tietojasi valituille osapuolille (kuten luottotietotoimistoille), jotka sijaitsevat mahdollisesti EU:n/EAA:n ulkopuolella. Tietosuojaselosteessamme on lisätietoa tietojen jakamisesta, oikeuksistasi omiin tietoihisi, kuinka saat meihin yhteyden kysymyksissäsi tai teet valituksen viranomaisille.
Luovutus tai siirto
Sinulla ei ole oikeutta luovuttaa tai siirtää näiden ehtojen mukaisia oikeuksiasi tai velvollisuuksiasi kenellekään muulle. Me voimme luovuttaa tai siirtää nämä ehdot tai minkä tahansa näiden ehtojen mukaisen oikeuden tai velvollisuuden kolmannelle osapuolelle milloin tahansa sillä edellytyksellä, että ehdot eivät sen johdosta muutu sinulle epäedullisemmiksi.
Maksa myöhemmin 3 erässä
Näin se toimii
- Käytä omaa voimassa olevaa pankki- tai luottokorttiasi maksamiseen (ei esimaksettuja kortteja tai IBAN-kortteja).
- Sinun on oltava 18-vuotias, Suomessa vakinaisesti asuva ja kyettävä tekemään oikeudellisesti sitova sopimus.
- Ensimmäinen erä veloitetaan rekisteröidystä maksulähteestäsi, kun kauppias vahvistaa tilauksesi (yleensä toimituspäivänä) tai tilauksen yhteydessä, ja seuraavat 2 erää veloitetaan automaattisesti 30 ja 60 päivän kuluttua alkuperäisestä erästä. Ilmoitamme sinulle eräpäivät sähköisesti ja ne ovat nähtävissä Klarna-sovelluksessa.
- Maksa myöhemmin 3 erässä -vaihtoehdossa ei ole korkoja eikä maksuja, kun noudatat automaattista maksuaikataulua. Mahdolliset maksamattomat erät siirretään seuraavan suunnitellun erän yhteyteen.
- Jos peruutat ostoksesi tai palautat tuotteet, me automaattisesti mitätöimme sinullae olevan velan (heti kun kauppias on vahvistanut meille, että tilauksesi on hyvitettävä). Jos olet jo maksanut tällaisen tilauksen, palautamme sinulle maksamasi summan.
- Jos sinulla on kysyttävää tilauksesi laadusta tai toimituksesta, ota yhteyttä kauppaan, josta teit ostoksen.
- Korttisi myöntäjä saattaa veloittaa korkoja tai maksuja sopimuksenne mukaisesti. Jos sinulla on kysyttävää näistä maksuista, ota yhteyttä kortinmyöntäjääsi.
- Koska kauppias on siirtänyt meille ostohintasaatavansa, voit suorittaa velkasi vain maksamalla Klarnalle; maksu kauppiaalle ei vaikuta velkaasi Klarnalle.
- Annat meille valtuuden veloittaa kaksi jäljellä olevaa erää kortiltasi eräpäivinä. Jos kauppias ei veloita koko tilaustasi samanaikaisesti (esimerkiksi osatoimitusten tapauksessa), voimme luoda erillisen Maksa myöhemmin 3 erässä -tilauksen jokaiselle kauppiaan veloitukselle. Kunkin näiden tilausosien erät saavat oman eräpäivänsä sen mukaan, milloin kauppias vahvistaa tilauksesi osan. Tämä tilanne voi olla yleinen, kun kauppias ei toimita kaikkia tilauksesi tuotteita samanaikaisesti.
Mitä muuta minun tarvitsee tietää?
Hyväksytyt kortit ja korttitietojen tallentaminen; Käytettävän kortin on oltava voimassa ja sinun nimissäsi. Me päätämme, voitko maksaa tällä maksuvaihtoehdolla. Voimme rajoittaa hyväksymiämme korttityyppejä oman harkintamme mukaan. Jos tiettyä korttityyppiä ei hyväksytä, sinulle ilmoitetaan ennen ostoksen suorittamista. Useimmat voimassa olevat pankki- ja luottokortit, jotka eivät ole vanhenemassa lähitulevaisuudessa, hyväksytään. Emme hyväksy esimaksettuja kortteja. Jos hyväksymme kortin, valtuutamme kortin ensimmäisen erän suorittamiseen, kun teet tilauksen kauppiaan kanssa. Tätä summaa ei veloiteta kortiltasi ennen kuin kauppias vahvistaa tilauksen, mutta kortinmyöntäjäsi saattaa rajoittaa pääsyäsi valtuutettuun summaan odotusaikana.
Jos korttisi suljetaan ensimmäisen erän maksun jälkeen, kaikki seuraavat erät erääntyvät välittömästi maksettaviksi, mikä tarkoittaa, että maksat meille kaikki jäljellä olevat erät heti, kun pyydämme sinua maksamaan ne. Jos korttitietosi muuttuvat tilauksen tekemisen ja viimeisen erän päivämäärän välillä, suostut sitoudut ilmoittamaan Klarnalle päivitetyt korttitietosi. Klarna tarjoaa sinulle online-menetelmän näiden päivitysten tekemiseen. Jos et toimita päivitettyjä tietoja, valtuutat Klarnan hankkimaan päivitetyt tiedot kortinmyöntäjältäsi, jos mahdollista.
Hyväksyt, että tallennamme korttitietosi järjestelmiimme. Käytämme näitä tietoja tulevien maksujen veloittamiseen näiden ehtojen mukaisesti. Ellet vastusta, voimme myös käyttää näitä tietoja (korttitietojasi) tulevissa ostoksissa. Voit hallinnoida korttejasi ja tietojasi verkossa. Jos Klarna saa päivitettyjä korttitietoja kortinmyöntäjältäsi, hyväksyt, että voimme tallentaa päivitetyt tiedot järjestelmäämme.
Viivästynyt maksu - kortti maksulähteenä; Jos emme pysty veloittamaan toista tai viimeistä erää kortiltasi niiden eräpäivinä, lähetämme sinulle ilmoituksen ja tarjoamme sinulle 2-7 arkipäivän pituisen korjaus, jotta voit päivittää korttitietosi. Jos päivität korttitietosi, voimme yrittää periä myöhässä olevan maksun välittömästi. Muussa tapauksessa yritämme veloittaa alkuperäistä korttiasi uudelleen 2-7 päivän pituisen ajanjakson jälkeen. Jos emme pysty veloittamaan ensimmäistä tai toista erää tämän ajanjakson jälkeen, siirrämme maksamattoman summan seuraavaan erään. Jos maksusi viivästyy, Klarna voi vaatia jokaisesta maksumuistutuksesta 5 euron maksun.
Viivästynyt maksu - yleistä; Jos et maksa erää eräpäiväinä, olet automaattisesti viivästynyt maksusta. Jos et maksa erää korjausajan loppuun mennessä, et ehkä voi käyttää palvelua tulevaisuudessa. Voimme edelleen periä myöhässä olevia ja tällä hetkellä erääntyneitä maksuja seuraavina eräpäivinä. Jos emme pysty veloittamaan erääntyneitä summia kolmannessa erässä, lähetämme sinulle ilmoituksen, joka sisältää maksumuistutuksen erääntyneestä ja maksettavasta summasta. Jos Klarna ei saa maksua 14 päivän kuluessa maksumuistutuksesta (alkaen päivästä maksumuistutuksen jälkeen), Klarna voi siirtää saatavan perintätoimistolle siltä osin kuin se on tarkoituksenmukaista saatavien perimiseksi tuomioistuimen ulkopuolella, mikäja saattaa aiheuttaa lisäkuluja.
Luottotietojen tarkistus, henkilöllisyyden varmistaminen ja raportointi; Klarna tarkistaa henkilöllisyytesi, kun haet käyttöösi tätä maksuvaihtoehtoa. Henkilöllisyyden varmistaminen tehdään rahanpesun ja terrorismin rahoittamisen estämiseksi sekä petosten ehkäisemiseksi. Sinun on toimitettava Klarnalle pyydetyt tiedot ja asiakirjat henkilöllisyytesi varmistamiseksi. Voimme myös tarkistaa antamasi tiedot kolmannen osapuolen tietokannasta.
Klarna arvioi luottokelpoisuutesi. Jos luottotietojen tarkistus suoritetaan, voit saada tiedon siitä kirjeitse tai sähköpostitse. Ilmoitamme sinulle, jos et voi käyttää tätä Maksa myöhemmin 3 erässä -vaihtoehtoa tällaisen tietokantahaun tuloksen perusteella. Voimme myös varmentaa korttisi ja pyytää valtuutusta kortinmyöntäjältäsi.
Ennenaikainen takaisinmaksu ja palautukset; Voit maksaa minkä tahansa erän, joka ei ole vielä erääntynyt, milloin tahansa emmekä veloita sinulta tästä. Jos peruutat ostoksesi kauppiaan kanssa ja kauppias on vahvistanut meille, että sinulle tulisi tehdä hyvitys, peruutamme jäljellä olevat erät ja palautamme rahoituslähteeseesi kaikki summat, jotka olemme veloittaneet. Niin kauan kuin kauppias ei ole (mistä tahansa syystä) vahvistanut meille, että sinulle tulisi tehdä hyvitys, pidätämme kaikki maksetut erät. Osittaiset palautukset tai hyvitykset vähentävät jäljellä olevaa saldoasi. Sinun on jatkettava aiemmin ilmoitettujen maksujen suorittamista sovittuina eräpäivinä, kunnes saldosi on maksettu kokonaan. Jos sinulla on luottosaldo, valtuutat meidät hyvittämään saldon takaisin käyttämääsi rahoituslähteeseen tai mihin tahansa muuhun meillä tiedossa olevaan rahoituslähteeseen.
Oikeuksiemme käsittely; Suostut siihen, että voimme siirtää kenelle tahansa henkilölle tai yhteisölle mitkä tahansa oikeutemme sopimuksesta, johon nämä Ehdot soveltuvat. Tällainen oikeuksiemme siirto ei millään tavalla estä sinun lakisääteisiä (kuluttajan) oikeuksiasi.
Sopimusrikkomus; Olet rikkonut sopimusta, jos: a) et suorita maksua eräpäivään mennessä; b) joudut konkurssiin tai velkasaneeraukseen; c) toimitat meille vääriä, harhaanjohtavia tai virheellisiä tietoja; tai d) rikot tai olet noudattamatta mitä tahansa näiden Ehtojen määräystä.
Jos olet rikkonut sopimusta, Klarna voi käyttää perintätoimistoa maksun saamiseksi. Mainitussa tapauksessa (a) noudatamme ensin ”Viivästynyt maksu” -kohdiassa esitettyjä menettelyjä.
Peruuttamisoikeus
Voit peruuttaa sopimuksen 14 päivän kuluessa ilmoittamalla siitä selkeästi. Määräaika alkaa tämän sopimuksen tekemisestä ja näiden Ehtojen sekä kaikkien Suomen kuluttajansuojalain (38/1978, muutoksineen) 6a luvun 5 §:n mukaisten pakollisten ennakkotietojen vastaanottamisesta pysyvällä tavalla (esim. kirje, faksi, sähköposti). Peruuttamisilmoituksen lähettämisen ajankohta riittää peruuttamisajan noudattamiseen, jos peruuttaminen on tehty pysyvällä tavalla. Peruuttaminen on osoitettava: postitse Klarna Oy, PL 39, 00100 Helsinki, Suomi, tai sähköpostitse asiakas@klarna.fi.
Peruuttamis tapauksessa molempien osapuolten on palautettava saamansa suoritukset. Sinun on korvattava saamasi palvelut peruuttamiseen saakka, jos sinulle on etukäteen ilmoitettu tästä ja olet nimenomaisesti suostunut siihen, että aloitamme suorituksen ennen päättymistä. Jos korvausvelvollisuus on olemassa, se voi johtaa siihen, että sinun on täytettävä sopimusvelvoitteesi peruuttamiseen saakka. Peruuttamisoikeutesi päättyy aikaisemmin, jos sopimus on täytetty molempien osapuolten toimesta nimenomaisesta toiveestasi ennen peruuttamisoikeutesi käyttämistä. Maksujen palautukset on suoritettava 30 päivän kuluessa. Sinulla määräaika alkaa peruuttamisilmoituksen lähettämisestä, meillä sen vastaanottamisesta.
Valitukset
Jos sinulla on valitus Klarnaa kohtaan, voit esittää valituksesi Klarnan verkkosivuston kautta (https://www.klarna.com/fi/asia...), sähköpostitse asiakas@klarna.fi tai soittamalla numeroon 003589 4245 0031. Valituksen voi myös lähettää avainsanalla ”Valitus” Klarnan Suomen tytäryhtiölle postitse: Klarna Oy, PL 39, 00100 Helsinki.
Katso kaikki Klarnan ehdot täältä.
Tilaus- ja maksuvahvistus
Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.
Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:
Hiisi Hill Oy
Hiidentie 8
42100 Jämsä
shop@hiisihill.fi
2987557-2
Toimitustavat ja -kulut
Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty.
Toimitusaika
Pyrimme toimittamaan tuotteet noin 2-6 arkipäivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Mikäli toimitusaika pitenee merkittävästi, asiakaspalvelumme pyrkii olemaan yhteydessä tilaajaan mahdollisimman pian. Jos tuotteet joudutaan lähettämään useassa erässä, emme peri toimituskuluja jälkitoimituksesta.
Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.
Palautusehdot
Peruuttamisoikeus
Teillä on oikeus peruuttaa tämä sopimus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun viimeinen tavaraerä on vastaanotettu tai ladattavien tuotteiden kohdalla tilauksen vastaanottohetkestä.
Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi teidän on ilmoitettava meille päätöksestänne peruuttaa sopimus yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi kirjeellä postitse tai sähköpostilla). Voitte käyttää myös tulostettavaa palautuslomakettamme, mutta sen käyttö ei ole pakollista.
Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetätte ilmoituksenne peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.
Peruuttamisen vaikutukset
Jos peruutatte tämän sopimuksen, palautamme teille kaikki teiltä saamamme suoritukset, myös toimituskustannukset (paitsi lisäkustannuksia siitä, että olette valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan), viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olette käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellette ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, että teille ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.
Teidän on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetätte tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.
Olette vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seuraus- ta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.
Asiakas maksaa itse tuotteen palautuksesta koituvat kustannukset.
Lunastamaton paketti
Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset.
Ongelmatilanteet
Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.